Śmigłowce Dynali

Belgijski śmigłowiec lekki, dwuosobowy, napędzany silnikiem tłokowym Rotax, jednowirnikowy, wirnik dwułopatowy aluminiowy, sprzęgło elektryczne, przeniesienie napędu na przekładnię główna pasami klinowymi, napęd wirnika tylnego wałem korbowym, wirnik tylny 4-łopatowy, łopaty karbonowe.
Śmigłowiec skonstruowany został do MTOW (maksymalny ciężar do startu) 550 kg w przypadku zastosowania silnika Rotax 912 (gaźnik 100KM lub wtrysk 115KM) oraz 600 kg dla silnika Rotax 912 BB (Big Bore 135KM). MTOW dla śmigłowca ultralekkiego to 450 kg.
Dynali H3 jako jedyny śmigłowiec i został wpisany na „listę typów kwalifikowanych” prowadzoną przez polski Urząd Lotnictwa Cywilnego w kategorii K4 „ultralekki”. Pozwala to na wykorzystywanie śmigłowca do celów szkoleniowych (np. szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota śmigłowca ultralekkiego UAGP), a także biznesowych jak loty widokowe, patrolowe, monitoring etc.

Specyfikacja techniczna

Silnik Rotax 912ULS Rotax 912ULS-I Rotax 912ULS-i-BB
Moc silnika 100 HP 115 HP 135 HP
Prędkość przelotowa 135 km/h 145 km/h 150 km/h
VNE (prędkość maksymalna) 165 km/h 165 km/h 165 km/h
Pułap 8500 ft 9000 ft 10000 ft
MTOW (UL) 500 kg (450kg) 500 kg(450kg) 600 kg(450kg)
Prędkość wznoszenia 800 ft/min 1000 ft/min 1250 ft/min
Poj. zbiornika paliwa (Mogas 98) 60 L 60 L 60 L
« Big tank » 80 L 80 L 80 L
Zużycie Paliwa 23 l/h 20l/h 22 l/h
Długotrwałość lotu* 2h (0.5h) 2.5 h (0.5h) 2.2h (0.5)
*0,5 godziny rezerwy

Wyposażenie i ceny nowych maszyn:

Dostawa do 4 miesięcy od potwierdzenia zamówienia i wpłaty zaliczki.